یزد فردا: جوابیه خبرنگار و عکاس یزدفردا به دوست بزرگوار فردایی: حال که بازار لُنگ داغ است بد ندیدیم توضیحاتی ارائه کنیم!!!

مسعود ساکی خبرنگار و عکاس یزدفردا: بسیار خرسند شدم وقتی به من اطلاع دادند که چشمانی پس از مشاهده عکس ها ،دلی را لرزاند و باعث واکنش شد (چرا که هدف، جز این نبوده) ولی در خصوص برداشت این عزیز لازم دیدم مطالبی را یادآورم شوم.

حس نوع دوستی شما را تحسین می کنیم اما در این رابطه حس نوع دوستی، کمترین جایگاه را داشته و دارد.

فرمودید: "اول اینکه بدون شرح نیست چرا که زیر عکس نوشته دارد آن هم یک دنیا" خدمت شما عزیز بزرگوار عرض می کنم، این را قبول دارم و البته همین که جنابعالی فرمودید یک دنیا شرح داشته، خود همان نانوشته های زیرِ مطلب است که ننوشته بودیم؛ و این به قول شما تیتر خبر، طنزی کاملا تلخ بود در شرح بیشتر آن، که شاید چشمان خواب آلودمان ببیند! (انشاالله)

دوست عزیز در مورد ارتباط لُنگ با کامپیوتر: به قول آقای شریفی قاضی القضات فوتبال ایران!!! که به نقل از  آقای فردوسی پور می فرمایند: "اجازه دارم که قانع نشوم و بگویم نکته شما را قبول ندارم؟!!" ما نیز می توانیم؟! به نظر می رسد جنابعالی نمایشگاه رسانه های دیجیتال را با نمایشگاه سخت افزارهای رایانه ای! و یا محصولات رایانه ای! اشتباه گرفته اید!

دوست عزیز! این نمایشگاه محل عرضه نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری و عامیانه ترش محتوای رایانه ای است، نه نمایشگاه رایانه و لوازم جانبی! بر اساس استدلال شما پوشاک هم قابل عرضه است!!! چون دوستان به هنگام کار با رایانه نیاز به لباس هم دارند و قطعا عرضه انواع لباس هم بی ربط نخواهد بود! همچنین صنف محترم لوازم اداری نیز می توانند انوع و اقسام میزهای رایانه را عرضه نمایند و شرکت های رایانه ای هم لوازم جانبی و انواع و اقسام رایانه خانگی و لپ تاپ های مختلف را در معرض دید عموم قرار دهند! که بی ربط هم نخواهد بود!!! و از دوربین های مختلف و سی دی های فیلم و سریال، شرکت های ارائه دهنده اینترنت و شرکت مخابرات گرفته تا چیپس و آلوچه و پفک که تنقلات کار با رایانه است!!!حق دارد که  در این محل به چشم بخورد و البته غافل نباشیم از اینکه چند سالی است، اقلامی ایرانی وارد بازار شده که به آن پاک کننده و دستمال مخصوص رایانه گفته می شود! (مدارکش موجوده!!! نشون بدم؟!)

حال چرا شما اصرار دارید که با لُنگ رایانه خود را تمیز کنید! مسئله ای قابل تامل است (اما ما پیشنهاد نمی کنیم! خَش میفته!!! پُرز داره!!!) با این اوصاف حتما نمایندگان سازمان های آب منطقه ای و آب و فاضلاب (اعم از شهری و روستایی!) و همچنین مقنی های محترم قنات های معروف یزد، به همراه میراب ها و سقاها نیز باید برای برطرف کردن نیاز به آب برای خیس کردن لنگ ها!!! در حاشیه نمایشگاه حضور یابند!!! (البته بند لنگ را جدی نخوانید!!! تنها جهت تغییر حال و هوا!!!)

و اصل مطلب ما و شما :

که نوشته بودید: "بدون هیچ دلیل قانع کننده ای! باید بنویسم دلیل لنگ فروشی یک خانم در نمایشگاه همراه خودش است وآن لنگ ماندن زندگی طرف است و قتی در خرج زندگی لنگ زدی و ماندی آنوقت دلیل قانع کننده این کار را بهتر متوجه می شوید و هرگز حاضر نمی شوید با چنین تیتری به جنگ ضعیف ترین ها بروید به عبارتی با لُنگ به جنگ لَنگ رفتن برای شمایی که بسیار تیز پا هستید دور از انصاف است"

دوست عزیز: نکته اصلی همین جاست که ضرورت دارد دقیق تر دیده شود، شما با رویت دو عکس! لَنگ ماندن زندگی آن بانوی محترم را حدس زده اید و ماندن در خرج زندگی او را یادآور شده اید که تنها دلیل شرح یزدفردا در زیر عکس همین نکته است!

عزیز فردائی: روی سخن یزدفردا نه آن بانوی محترم و نه اداره ارشاد اسلامی که برگزار کننده نمایشگاه رسانه های دیجیتال بوده، بلکه روی سخن ما متولیان نمایشگاه بین المللی استان یزد!!! است که چگونه به خود اجازه می دهند که یک انسان را اینگونه تحقیر نمایند که هر بیننده ای در اولین نگاه و با دو عکس، پی به نداری و ماندن او در خرج زندگی ببرد؟

چگونه دوستان با نام کمک به فردی، به خود اجازه می دهند که او را تحقیر نمایند؟! اینگونه کمک کردن ها نه تنها کمک نیست، بلکه تنها تحقیر است و تحقیر! دوستان اگر می خواستند کمک نمایند زحمت می کشیدند و غرفه ای (داخل یا خارج از سالن) شکیل در اختیار این بانو  قرار می دادند و صنایع دستی استان را به صورت امانی در اختیارش می گذاشتند تا ضمن معرفی صنایع دستی استان، آن بانوی بزرگوار را به چشم یک عرضه کننده صنایع دستی و نماینده بانوان هنرمند یزد می دیدند نه یک محتاجِ کمک!!!

عزیز فردایی، رسالت ما در یزدفردا، که به جرات تنها خبرگزاری خصوصی استان است (آن هم با هزینه های...) جز انتقال درد مردم به مسئولین نیست. بزرگ کردن دردهایی که گاه در حاشیه رنگ و بوی تازگی و طراوت همچنان کهنه می ماند و از دیدها مخفی.

نه مسعود ساکی، نه یزدفردا و نه هیچ فرد باوجدان دیگری نان کسی را آجر نمی کند! ما با این کار خود، خواستیم تلنگری به خودمان و شما زده باشیم که متاسفانه در خواب به سر می بریم و جالب آن است که آرامشی داریم بس عجیب از کمک به قشر ضعیف جامعه!

هرگاه کسی در زندگی خود لنگ بزند، وظیفه انسانی هر کسی است تا در حد توان به یاری او بشتابد، ما نیز هدفی فراتر از کمک به موردی خاص داشتیم نه جنگ با ضعیف ترین ها!!!

فردائی بزرگوارم کمک به نیازمند کمک در جامعه کاری نیکوست و وظیفه هر انسان و  مدیر مردمی، ولی مجوزی برای کم کاری متولیان این امر نخواهد بود. فرض کنیم مشکل این عزیز اینگونه حل شد و لقمه ای حلال بر سر سفره برد؛ اما تا نمایشگاه بعدی و مدیر بعدی چه؟!

درد ما فرداییان جز این نیست، جز مشکلات مردم خوبمان نیست، جز بیکاری جوانان نیست، جز دخل و خرج های عجیب نیست، جز تحقق واژه عدالت نیست، جز...

در خصوص کمک های پنجاه درصدی و بریز و بپاش های امثال این حرکت! در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، جهاد اقتصادی نام گرفته نیز، اظهار نظر جنابعالی است و محترم ،اما در پاسخ شما باید بگویم مسئولین قطعا برای کارهای خود پاسخی دارند و آنان باید پاسخگوی شما باشند، نه عکاس یزدفردا!

در پایان ممنون از نگاه تیزبین شما فردایی عزیز. به خود امیدوار شدیم که مخاطبان ما نیز چون ما دغدغه رفع مشکلات را دارند. آرزومندیم دیگر شاهد این صحنه ها که هیچ تناسبی با برگزاری حرفه ای نمایشگاه  ندارند، نباشیم. به امید فردایی روشن...


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا